- Τάκης Ευσταθίου
- Posted
Οικονομικές μετακινήσεις
Είχε προκαλέσει εντύπωση πέρυσι όταν ο Άρης αναγκάστηκε να ταξίδευσε οδικώς στην Αθήνα, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ο Βαγγέλης Αλεξανδρής μίλησε τότε για «πρωτόγνωρο γεγονός». Το περασμένο Σάββατο ταξίδευσε με τρένο και ο Ηλυσιακός για τη Θεσσαλονίκη.
Ήταν η σειρά του Δημήτρης Παπανικολάου να μιλήσει για «οδύσσεια», θέλοντας να δικαιολογήσει κατά κάποιο τρόπο την ήττα από τον Άρη.
Με την κρίση που υπάρχει και με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες, μάλλον θα αλλάξουν και οι συνθήκες των μετακινήσεων. Σίγουρα είναι ασυνήθιστο για παίκτες που έχουν μάθει από μικρή ηλικία να ταξιδεύουν παντού με αεροπλάνο, να προσαρμοστούν σε νέες συνήθειες. Το ζητούμενο τώρα είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνια τώρα, μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού των ομάδων, αλλά και της Ομοσπονδίας, αφορούσε τις αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία. Με έναν καλύτερο προγραμματισμό, σίγουρα μπορούν να μειώσουν τα έξοδα των μετακινήσεων.
Διάβαζα πρόσφατα μία συνέντευξη του Δημήτρη Χαριτόπουλου, που περιέγραφε τις εντυπώσεις του από την περυσινή θητεία του στο γαλλικό πρωτάθλημα. Του είχε κάνει εντύπωση ότι όλες οι ομάδες μετακινούνται με πούλμαν και τρένα. Κανείς δεν διαμαρτύρεται γιατί έτσι έχουν μάθει από μικροί. Εδώ, οι έφηβοι και οι παίδες ταξιδεύουν με πούλμαν και δυσφορούν.. Την περασμένη εβδομάδα η Λιμόζ ,για παράδειγμα, ταξίδευσε δύο χιλιάδες χιλιόμετρα με το πούλμαν. Έφυγε Παρασκευή για το Γκραβελίν, από εκεί, αμέσως μετά τον αγώνα, ταξίδευσε οκτώ ώρες για το Κιμπέρ όπου έδινε την Τετάρτη αγώνα κυπέλλου και στη συνέχεια ταξίδι δέκα ωρών για τη Λιμόζ όπου την Παρασκευή έπαιζε πάλι αγώνα πρωταθλήματος. Είναι πάγια τακτική αυτή, ακόμη και για ομάδες που οι πόλεις τους διαθέτουν αεροδρόμια, μετακινούνται οδικώς.
Ε, δεν είναι και τόσο τραγικό να πάει και να έρθει μία ομάδα με τγρένο ή πούλμαν (δεν θα ήταν καλή επένδυση η απόκτηση ενός ιδιόκτητου λεωφορείου, όπως αυτό της φωτό,για τις ΚΑΕ;) στη Θεσσαλονίκη ή και το αντίστροφο. Στο κάτω - κάτω, από κάπου πρέπει να γίνουν περικοπές και να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα.